Автономне опалення школи.
Про переведення на автономне опалення школи та дитячі садки в кожному населеному пункті в останні роки говорять часто як на державному рівні, так і на місцевих. Вже є деякі результати: так, 60% шкіл в Харківській області, а також десятки учбових закладів в Закарпатській, Донецькій, Луганській, Дніпропетровській та інших областях за останні 3 роки були переведені на автономне опалення різного типу. Нові системи опалення допомагають щорічно економити понад 40% від колишніх витрат на центральне опалення школи, яке, до того ж, не могло забезпечити комфортний для навчання температурний режим. Основна проблема, яка підштовхнула багато навчальних закладів до таких кроків, - це неефективність центральної системи опалення (затримки в подачах тепла, старий трубопровід). Іноді в відсутності опалення звинувачували боржників, а дітей називали «заручниками даної ситуації». У будь-якому випадку, якими б не були причини, автономне опалення школи стало рятівним колом для багатьох міських, селищних і сільських навчальних закладів по всій країні. Який же спосіб обігріву варто вибрати для того, щоб створити по-справжньому енергозберігаюче автономне опалення школи?
У багатьох випадках автономне опалення школи забезпечують спеціально обладнані котельні, які працюють на твердому паливі - дрова, сіно, вугілля або палети. У Закарпатській області також наводиться статистика, що кожна п'ята школа опалюється за допомогою печі. Які основні плюси котла на твердому паливі? Перш за все, це повна енергонезалежність від централізованої подачі газу. Тверде паливо, яке найчастіше є відходами деревообробної промисловості, доступне і недороге. Автономне опалення школи після установки твердопаливного котла допоможе скоротити витрати в 2 рази за кожен кВт енергії, в порівнянні з використанням газу і в 4 раза - у порівнянні з витратами на рідке паливо. Однак є й деякі недоліки - таке автономне опалення школи вимагає серйозної підготовчої роботи, споруди котельні і саме по собі є досить громіздким і встановлюється, як правило, в періоди літніх канікул, коли є достатньо часу для налагодження системи. Також, не завжди виходить відразу автоматизувати подібну систему обігріву та топити доводиться в ручну, а вироблену золу періодично вичищати з котла і димоходу. Висока інерційність котлів не дозволяє розраховувати на швидкий прогрів приміщень, однак при відключенні тепло ще досить довго зберігається в системі. Як приклад, можна зазначити, що для проведення подібного опалення часто використовуються котли українського виробництва з польськими пальниками.
На сьогоднішній день більш прогресивної і зручною у використанні є інфрачервона система опалення. Таке енергозберігаюче автономне опалення школи дозволяє за короткий час встановити всю систему і почати обігрівати класи, спортзал, побутові приміщення школи в будь-який час року. Потужність і кількість інфрачервоних обігрівачів підбирається до кожного приміщення окремо - це забезпечує ідеальне співвідношення енергії, що витрачається і результату. Завдяки незалежності обігрівачів один від одного з'являється унікальна можливість локально опалювати тільки використовувані класи та інші приміщення, а також налаштовувати індивідуальний мікроклімат за допомогою терморегуляторів. Автономне опалення школи інфрачервоними обігрівачами є абсолютно безпечним для здоров'я дітей, адже тепло, яке несуть ІЧ промені природне, і часто порівнюється з сонячним. Лучисте опалення школи вже можна зустріти в Харківській, Сумській, Рівненській та інших областях України.
В якості яскравого прикладу можна навести нашу нову спільну роботу разом з регіональним представником в Рівному - Компанія "Мегаліт" - енергозберігаюче автономне опалення школи в Корецькому районі Рівненської області. Стовпінскій НВК Корецького району став учасником програми реконструкції системи опалення шляхом установки довгохвильових інфрачервоних обігрівачів ТМ Теплов за підтримки Європейського Союзу та Програми розвитку ООН «Місцевий розвиток орієнтований на громаду». Для створення економної та ефективної системи були проведені масштабні розрахункові роботи теплової потужності системи для того, щоб автономне опалення школи змогло впоратися з тепловтратами і перепадами температури в холодну пору року, та забезпечувати при цьому належний температурний режим. В цілому на опалення школи було змонтовано інфрачервоних обігрівачів Теплов Б1000 - 21 шт., Б1350 - 41шт., а для опалення спортзалу використовувалися інфрачервоні обігрівачі Теплов П3000 - 4 шт. Тепер, завдяки цьому проекту громади за підтримки ЄС, ООН та органів місцевого самоврядування Рівненської області та Корецького району, опалення Стовпінского НВК повністю незалежне від центрального, що дає можливість при перших же зниженнях температури восени запускати систему і забезпечувати якісний обігрів школи під час навчального процесу. Вибір інфрачервоного опалення для втілення такого масштабного проекту в черговий раз доводить якість і ефективність ІЧ обігрівачів. А посмішки дітей і задоволені відгуки батьків є найкращим показником того, що ми не даремно робимо свою роботу!